Pro přestavby motorů s tzv. přímým vstřikováním (označené pod zkratkami TSI, FSI, TFSI, GDI, THP, apod.) je nutné použít nejmodernější systémy využívající speciální technologii, která zabraňuje poškození benzínových vstřikovačů při provozu vozidla na plyn.
Ty jsou totiž umístěny přímo ve spalovacím prostoru motoru a pokud by se při jízdě na plyn úplně vyřadily z funkce, došlo by postupem času k jejich nenávratnému poškození. Strategie plynových systémů tak spočívá v přivstřikování benzínu, jehož množství je stanovené programem v řídící jednotce pro konkrétní motor a závisí rovněž na stylu jízdy.
Aby bylo možné vozidlo s přímým vstřikem v pořádku přestavět na LPG, musí být od výrobce plynového zařízení takový program k dispozici a vždy se vztahuje na konkrétní motor a jeho kód. Pokud chcete poptat montáž LPG, je nezbytně nutné kód motoru uvést - naleznete jej na zadní straně velkého technického průkazu (viz. obrázek).
Provoz vozidla se nijak neodlišuje od klasického sekvenčního vstřikování. Automobil vždy nastartuje na benzín, po zahřátí motoru na stanovenou teplotu automaticky přepne na plyn. Při vyčerpání plynu z nádrže znovu bez nutnosti zásahu přepne zpět na benzín. Řidič je o orientačním stavu paliva informován diodami na ukazateli, který zároveň slouží i jako přepínač pro manuální volbu pohonu během jízdy.
Poměr spotřeby paliva je při běžných provozních podmínkách cca 20 % benzín : 80 % LPG.
Ukázky našich přestaveb vozidel s přímým vstřikováním
Škoda Superb 3,6 FSI | 191 kW | kód motoru CDVA
Škoda Yeti 1,4 TSI | 90 kW | kód motoru CAXA
Škoda Fabia 1,2 TSI | 63 kW | kód motoru CBZA